Майстер-клас
Майстер-клас – форма
передачі досвіду, майстерності шляхом показу прийомів роботи. Сприяє вивченню і
впровадженню до практики інноваційних технологій, поширенню ефективного
прогресивного педагогічного досвіду.
Очолюють майстер-класи
досвідчені, творчі педагоги, майстри педагогічної праці, досвід роботи яких
вивчено та узагальнено.
Мета діяльності майстер-класу –
удосконалення наукової, освітньої, професійної підготовки педагогічних
працівників, практичного індивідуального володіння уміннями та навичками навчання
і виховання.
Основне завдання майстер-класу – сприяння розвитку педагогічної
творчості, передача авторського досвіду з метою удосконалення
навчально-виробничого процесу, робота з молодими та малодосвідченими
педагогами.
При виборі цієї форми
роботи необхідно визначити: тему, мету, завдання, очікувані результати
майстер-класу; керівника майстер-класу; учнів майстер-класу; регламент роботи
майстер-класу; орієнтований зміст роботи; форму підведення підсумків роботи.
До майстер-класу зараховуються педагоги, які бажають ознайомитись із
досвідом роботи педагога-керівника, запозичити кращі ідеї, надбання колеги щодо
навчальної діяльності.
Робота майстер-класу організовується згідно з планом роботи на рік,
затвердженим методичною радою, при наявності одного і більше учасників.
Засідання проводяться один раз на місяць.
Технологія проведення засідання може включати такі етапи:
1. Повідомлення теми і мети.
2. Представлення власної
педагогічної системи з даної теми.
3. Презентація
ілюстративно-методичних матеріалів, які розкривають практичні напрацювання
керівника.
4. Коментований показ
методів, прийомів роботи (моделювання, фрагмент відеозапису, уроки,
уроки-імпровізації, позаурочні заходи тощо), які розкривають технологію
педагогічної системи з теми майстер-класу.
5. Проведення самоаналізу
уроку чи позаурочного заходу.
6. Запитання слухачів
керівнику з опрацьованої теми заняття.
7. Самостійна робота
слухачів з розробки моделі уроку, позаурочного заходу із застосуванням
продемонстрованої педагогічної технології, форм і методів роботи.
8. Захист напрацьованих
моделей.
9. Заключне слово керівника.
Успіх роботи
майстер-класу, в першу чергу, залежить від бажання керівника представити свій
досвід роботи, від якості проведення методичного заходу.
Підвищити ефективність
проведення засідань майстер-класу допоможе врахування його керівником таких
аспектів:
·
актуальність, відповідність теми заняття проблемі
майстер-класу;
·
оригінальність, доступність висвітлення педагогічної
ідеї;
·
вибір форм проведення уроку чи позаурочного заходу;
·
презентація результатів педагогічного досвіду, враховуючи
думку колег та учнів;
·
якість самоаналізу уроку чи позаурочного заходу.
Актуальними темами роботи майстер-класів можуть бути:
−
Навчальні методи та прийоми сучасного уроку.
−
Особистісно орієнтований підхід до проведення уроку;
−
Раціональне використання робочого часу учнів на уроці.
−
Розвиток особистості учня в системі
компетентісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання.
−
Створення на уроці психолого-педагогічної атмосфери.
−
Врахування індивідуальних особливостей учнів. Особливості
організації роботи зі здібними учнями.
−
Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на
уроках та позаурочний час.
−
Застосування методів продуктивного навчання на уроках.
−
Екологічне виховання на уроках та в позаурочний час.
−
Розвиток мотиваційної сфери учнів.
−
Прикладна спрямованість змісту навчальних програм.
−
Формування в учнів навичок використовувати набуті знання
та вміння в реальних життєвих ситуаціях тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий