воскресенье, 29 марта 2015 г.

Майстер-клас

Майстер-клас
Майстер-клас – форма передачі досвіду, майстерності шляхом показу прийомів роботи. Сприяє вивченню і впровадженню до практики інноваційних технологій, поширенню ефективного прогресивного педагогічного досвіду.
Очолюють майстер-класи досвідчені, творчі педагоги, майстри педагогічної праці, досвід роботи яких вивчено та узагальнено.
Мета діяльності майстер-класу – удосконалення наукової, освітньої, професійної підготовки педагогічних працівників, практичного індивідуального володіння уміннями та навичками навчання і виховання.
Основне завдання майстер-класу – сприяння розвитку педагогічної творчості, передача авторського досвіду з метою удосконалення навчально-виробничого процесу, робота з молодими та малодосвідченими педагогами.
При виборі цієї форми роботи необхідно визначити: тему, мету, завдання, очікувані результати майстер-класу; керівника майстер-класу; учнів майстер-класу; регламент роботи майстер-класу; орієнтований зміст роботи; форму підведення підсумків роботи.
До майстер-класу зараховуються педагоги, які бажають ознайомитись із досвідом роботи педагога-керівника, запозичити кращі ідеї, надбання колеги щодо навчальної діяльності.
Робота майстер-класу організовується згідно з планом роботи на рік, затвердженим методичною радою, при наявності одного і більше учасників. Засідання проводяться один раз на місяць.
Технологія проведення засідання може включати такі етапи:
1.    Повідомлення теми і мети.
2.    Представлення власної педагогічної системи з даної теми.
3.    Презентація ілюстративно-методичних матеріалів, які розкривають практичні напрацювання керівника.
4.    Коментований показ методів, прийомів роботи (моделювання, фрагмент відеозапису, уроки, уроки-імпровізації, позаурочні заходи тощо), які розкривають технологію педагогічної системи з теми майстер-класу.
5.    Проведення самоаналізу уроку чи позаурочного заходу.
6.    Запитання слухачів керівнику з опрацьованої теми заняття.
7.    Самостійна робота слухачів з розробки моделі уроку, позаурочного заходу із застосуванням продемонстрованої педагогічної технології, форм і методів роботи.
8.    Захист напрацьованих моделей.
9.    Заключне слово керівника.
Успіх роботи майстер-класу, в першу чергу, залежить від бажання керівника представити свій досвід роботи, від якості проведення методичного заходу.
Підвищити ефективність проведення засідань майстер-класу допоможе врахування його керівником таких аспектів:
·       актуальність, відповідність теми заняття проблемі майстер-класу;
·       оригінальність, доступність висвітлення педагогічної ідеї;
·       вибір форм проведення уроку чи позаурочного заходу;
·       презентація результатів педагогічного досвіду, враховуючи думку колег та учнів;
·       якість самоаналізу уроку чи позаурочного заходу.
Актуальними темами роботи майстер-класів можуть бути:
      Навчальні методи та прийоми сучасного уроку.
      Особистісно орієнтований підхід до проведення уроку;
      Раціональне використання робочого часу учнів на уроці.
      Розвиток особистості учня в системі компетентісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання.
      Створення на уроці психолого-педагогічної атмосфери.
      Врахування індивідуальних особливостей учнів. Особливості організації роботи зі здібними учнями.
      Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках та позаурочний час.
      Застосування методів продуктивного навчання на уроках.
      Екологічне виховання на уроках та в позаурочний час.
      Розвиток мотиваційної сфери учнів.
      Прикладна спрямованість змісту навчальних програм.

      Формування в учнів навичок використовувати набуті знання та вміння в реальних життєвих ситуаціях тощо.

Комментариев нет:

Отправить комментарий