Основні
навчально-методичні документи майстра виробничого навчання з планування
навчально-виробничого процесу
1. Кваліфікаційна
характеристика випускника (освітньо-кваліфікаційна характеристика) –
відображає основу галузевогокомпоненту сутності професій та конкретизована з
урахуванням зауважень і пропозицій фахівців підприємства-замовника у
відповідності із специфікою конкретного виробництва. Кваліфікаційна
характеристика відповідає вимогам довідника кваліфікаційних характеристик
професій випуск № ... розділ ... “Професії... “.
2. Навчальна
програма з виробничого навчання – це документ,
що визначає зміст тем професійних знань, умінь, навичок, способи і методи їх
формування, вимоги до знань і умінь з кожної теми. Вимоги до знань і умінь
повинні бути сформульовані таким чином, щоб після закінчення вивчення теми
можна було перевірити ступінь засвоєння учнями знань та набутих умінь, навичок
за 12-бальною системою. Робоча навчальна програма розробляється на основі
типової з урахуванням змін у відповідній галузі виробництва та сфери послуг.
Примітка: Робоча навчальна програма з
професійно-практичної підготовки включає: пояснювальну записку, тематичний план та зміст
програми. Цей документ
розглядається відповідною методичною комісією, узгоджується із замовником робітничих кадрів і затверджується
директором навчального закладу.
3.
Пояснювальна записка з професійно-практичної підготовки
містить:
-
цілі і завдання виробничого навчання та виробничої практики;
-
розподіл бюджетного часу;
-
бази виробничого навчання та виробничої практики;
-
організацію виробничого навчання та виробничої практики;
-
контроль знань, умінь, навичок;
- у змісті програми повинно
бути вказано, що повинен вміти і знати учень після вивчення теми.
4. Навчальна
програма з виробничої практики – це документ, що визначає
способи та методи практичного закріплення знань та умінь, навичок, одержаних в процесі теоретичного та
виробничого навчання з професії.
5.
Перелік навчально-виробничих робіт з професії визначає роботи, які виконують учні з метою оволодіння професійними
знаннями, вміннями та навичками, що передбачено програмою виробничого навчання.
Перелік навчально-виробничих робіт з професії складається на семестр майстром
виробничого навчання під керівництвом старшого майстра. Переліки
обговорюються методичними комісіями та затверджуються заступником директора з
НВР. Для всіх навчально-виробничих робіт, що внесені в
перелік, повинна бути розроблена технічна
документація, креслення та технічні умови відповідно до діючих державних
стандартів, інструкційні, технологічні,
інструктивно-технологічні картки. При проведенні уроків виробничого
навчання безпосередньо на виробництві, у переліку робіт зазначається загальна
характеристика робочих місць, або найменування робіт, які учні повинні
виконувати з кожної теми чи розділу програми.
6.
План виробничого навчання групи (місячний) – визначає конкретний зміст навчально-виробничих завдань для групи учнів,
послідовність та організацію їх виконання. План виробничого навчання складається
на місяць на основі робочого навчального плану, робочої програми виробничого
навчання і переліку навчально-виробничих робіт для даної групи (при навчанні в
майстернях і для періоду навчання на виробництві чи в сфері послуг). За
відсутності умов для фронтального навчання учнів окремим видам робіт, окрім
плану, складаються графіки переміщення
учнів на робочих місцях. У графіку переміщення вказуються прізвища
учнів, теми програми, назви робочих місць, дільниць чи найменування роботи на
кожному робочому місці.
7. План уроку
виробничого навчання складається майстром виробничого
навчання відповідно до навчальної програми на кожний день занять з виробничого
навчання в майстернях училища або на виробництві. План уроку є робочим документом
майстра виробничого навчання. Під
час виробничої практики учнів майстер виробничого навчання розробляє план роботи на день.
У дні, коли
закріплена група проходить теоретичні заняття, майстри виробничого навчання
працюють за індивідуальними планами роботи на день, які погоджуються зі старшим майстром.
8.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (типові, робочі) відображають
єдині вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів, виступають конкретними
нормами, що регулюють виставлення балів з різних навчальних предметів та виробничого навчання (“Типові критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з професійної підготовки у системі
професійно-технічної освіти” наказ № 459 від 14.06.01. Міністерства освіти і
науки). Робочі критерії оцінювання розробляються на основі “Типових” з кожного
розділу професійно-практичної підготовки, навчальної теми та кожної
навчально-виробничої роботи.
9. Паспорт
комплексно-методичного забезпечення професії (професійно-практичної
підготовки) документ, що забезпечує оптимальну систему навчально-методичної документації
та формування необхідного набору засобів навчання і контролю. В роботі майстра в/н він є обов’язковим.
Комментариев нет:
Отправить комментарий