Рекомендоване положення про виробничу практику

     Рекомендоване положення про виробничу практику
 ПТНЗ керується «Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах» (наказ МОіН України від 30.05.2006 року №419 ), Постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.1999 року №992 «Про порядок надання робочих місць для проходження учнями, слухачами ПТНЗ виробничого навчання та виробничої практики», «Положенням про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту» (наказ Мінпраці та соцполітики України і МОіН України від 31.12.1998 року № 201/469) а також «Положенням про сприяння і працевлаштування випускників державних вищих навчальних і професійно-технічних навчальних закладів України» (наказ МОіН України від 23.03.1994 року № 79) для планування, організації та проведення  виробничої практики. 
Виробнича практика учнів організується відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах (наказ МОН від 30.05.2006 р. за  № 419) та Постанови Кабінету міністрів від 07.06.1999 р. № 992. про Порядок надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчльних закладів виробничого навчання та виробничої практики.
Виробнича практика для учнів  ПТНЗ є невід'ємною складовою частиною професійної підготовки і проводиться на базі кращих виробничих підрозділів підприємств та організацій, які мають сучасну техніку, високий рівень організації праці, застосовують прогресивні технології. Згідно з Державними стандартами професійно-технічної освіти виробнича практика проводиться наприкінці кожного етапу підготовки та передбачає отримання необхідного обсягу практичних знань та вмінь відповідно до кваліфікаційного рівня робітника.
Мета і зміст виробничої практики визначена освітньо-кваліфікаційною характеристикою та навчальною програмою з професійно-практичної підготовки з конкретної робітничої професії.
Головна мета - вдосконалення набутих знань, практичних навичок для досягнення встановленого рівня кваліфікації відповідних робітничих професій, а також забезпечення соціальної, психологічної і професійної адаптації в трудових колективах.
Головними завданнями практики є:
1.      Ознайомлення з організацією роботи виробничого підрозділу, до якого прикріплено учня.
2.      Закріплення знань, умінь і навичок, що одержані в процесі теоретичного і практичного навчання.
3.      Самостійне виконання робіт складністю відповідного рівня кваліфікації.
4.      Освоєння професії кваліфікованого робітника (відповідного рівня кваліфікації).
 5.      Вивчення передових високопродуктивних прийомів і способів праці, а також інструментів, приладдя, обладнання.
6.      Набуття навичок роботи на сучасному обладнанні та виявлення і усунення простих технічних неполадок обладнання.
7.      Дотримання норм і правил безпеки праці, електробезпеки та пожежної безпеки.
8.      Ведення щоденника виробничої практики.
 2.1 Порядок проведення практики
Навчальні заклади заздалегідь формують переліки підприємств - бази проходження практики. У переліках зазначаються назви підприємств та кількість робочих місць, що виділяється підприємством протягом певного періоду для проходження практики.
Учні можуть самостійно з дозволу керівництва професійно-технічних навчальних закладів обирати для себе місце для проходження виробничої практики.
Виробнича практика може проводитися, як виняток, з дозволу місцевих органів управління професійно-технічною освітою у навчально-виробничих майстернях, дільницях, полігонах, будівельних об'єктах, полях, фермах професійно-технічних навчальних закладів за умови забезпечення ними в повному обсязі навчальних планів і програм.
Професійно-технічний навчальний заклад та підприємство, що надає робочі місця для практики, не пізніше місяця до початку практики зобов'язані укласти на основі типового договору (додаток 3) договір про надання робочих місць для проходження учнями виробничої практики. У договорі зазначається кількість учнів за професіями; терміни, умови і порядок проведення практики; забезпечення відповідних умов і безпеки праці на рівні нормативних вимог; інші взаємні зобов'язання сторін та термін дії договору.
Наказом директора училища здійснюється закріплення учнів на місце проходження практики. Завірені списки учнів із зазначенням прізвищ майстрів виробничого навчання подаються на підприємства не пізніше ніж за один тиждень до початку практики.
На місцях проходження учнями практики призначаються керівники практики від підприємства. До керівництва виробничою практикою залучаються досвідчені інженерно-технічні працівники і кваліфіковані робітники підприємств. Насамперед учні знайомляться з регламентом роботи підприємства, правилами внутрішнього розпорядку. Вони в обов'язковому порядку проходять інструктажі з охорони праці, техніки безпеки і протипожежної безпеки (вступний і на робочому місці практики). З моменту розподілу учнів на робочі місця на них поширюються обов'язки щодо виконання правил і норм охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії, правил внутрішнього трудового розпорядку та інших правил і норм, що діють на підприємстві.
Проходження виробничої практики регламентовано детальною програмою (Методичні рекомендації щодо організації виробничої практики та складання Державної кваліфікаційної атестації серед учнів ПТНЗ (Для керівників ПТНЗ). Тривалість роботи учнів повинна відповідати часу, визначеному навчальними планами і програмами (7 годин), і не перевищувати тривалості робочого часу, встановленого законодавством для відповідної категорії працівників.
2.2 Детальна програма
Детальна програма є основним документом, що обумовлює всі види робіт, які повинен самостійно виконувати учень під час виробничої практики. Вона враховує конкретні умови підприємства-замовника кадрів та спеціалізацію учнів, оволодіння учнями сучасною технікою і технологією, прийомами і способами роботи передовими робітниками виробництва, розробляється майстрами виробничого навчання, розглядається методичною комісією, затверджується заступником директора училища з навчально-виробничої роботи та погоджується з замовниками кадрів.
Кількість годин на виробничу практику обумовлена навчальним планом з професійної підготовки.
Детальна програма  розробляється кожним навчальним закладом окремо з кожної професії з урахуванням сучасних технологій, новітнього обладнання, устаткування, матеріалів та умов виробництва, за погодженням з підприємствами - замовниками кадрів і затверджується в установленому порядку.
Майстер виробничого навчання веде облік відвідування та виконання навчальної програми учнями у період виробничої практики на виробництві.
Під час проходження виробничої практики учні повинні самостійно виконувати роботу з відповідної професії та кваліфікації на робочих місцях підприємства відповідно до кваліфікаційної характеристики. 
Виробнича практика учнів завершується виконанням пробної кваліфікаційної роботи.
З метою надання можливості кожному учневі самостійно навчитися виконанню усіх видів робіт, передбачених детальною програмою, майстром виробничого навчання складається графік переміщення учнів за робочими місцями  .
2.3 Щоденник практики
Щоденник - основний документ учня під час проходження виробничої практики 
На початку практики у щоденнику заповнюється титульна сторінка, де вноситься інформація про учня, відповідальної особи з боку навчального закладу та керівника практики від підприємства, вказується база виробничої практики.
Щодня учень повинен коротко записувати в щоденник найменування виконаних робіт та подавати керівникові практики від підприємства для оцінювання. Не рідше одного разу на тиждень майстер виробничого навчання перевіряє щоденник та дає зауваження і настанови.


На кожного учня оформляється виробнича характеристика, що завіряється підписами керівників практики та печаткою підприємства, організації .
Оформлений щоденник разом із виробничою характеристикою учень повинен здати майстрові виробничого навчання у визначений термін.
III Контроль за проведенням виробничої практики
Старший майстер навчального закладу відповідає за процес вибору баз практики та здійснює загальне керівництво за ії ходом.
Контроль за роботою учнів здійснюється майстрами виробничого навчання та керівниками практики від підприємства.
Майстри виробничого навчання забезпечують проведення організаційних заходів (знайомлять учнів з порядком проходження практики, змістом детальної програми та веденням щоденників); подають заступникові директора з навчально- виробничої роботи, старшому майстрові інформацію про наявні відхилення у ході практики (дисциплінарні порушення, неявку учнів на базу практики) та приймають оперативні заходи з їх усунення; проводять організаційну роботу щодо виконання учнями кваліфікаційних пробних робіт; слідкують за своєчасним оформленням виробничої характеристики на учня.
Керівник практики від підприємства проводить інструктаж з правил техніки безпеки на робочому місці, контролює хід виконання
учнями виробничих завдань та дає висновок про якість проходження практики.

    

Перелік документів для проведення державної кваліфікаційної атестації:
1.            Наказ про створення кваліфікаційної комісії для проведення
державної кваліфікаційної атестації.
2.            Кваліфікаційна характеристика на професію (для кожної професії окремо).
3.            Журнал обліку теоретичного навчання (за всі роки навчання).
4.            Журнал обліку виробничого навчання (за всі роки навчання).
5.            Зведена відомість підсумкових оцінок успішності учнів з усіх
предметів навчального циклу.

6.            Щоденники обліку виконання навчально-виробничих робіт (за
 всі етапи виробничого навчання та виробничої практики).
7.            Перелік письмових екзаменаційних робіт (з кожної професії окремо).
8.            Наряди на виконані кваліфікаційні пробні роботи (з кожної професії окремо).
9.             Виробнича характеристика на кожного учня (отримана від підприємств або організацій, де учні проходили практику).
10.         Письмові екзаменаційні (дипломні) роботи.
11.         Протокол засідання державної кваліфікаційної комісії.


Комментариев нет:

Отправить комментарий